Steeds meer bedrijven schaffen de jaarlijkse beoordelingscyclus af. Recent nog het Duitse SAP. En Booking.com, ING en IBM denken er over na. Waarom? Het is niet populair bij werknemers en tijdrovend voor een manager. Belangrijkste argument is misschien nog wel dat het niet meer past in een cultuur van klantgericht werken, continue opleveringen, zelfsturende teams en kortere arbeidscontracten. Het is gewoon te traag om elkaar op geplande momenten feedback te geven. Feedback werkt het best als het direct gegeven wordt.

Constante feedback is dan ook de opvolger. Zorg dus dat je als (managing) professional voortdurend op de hoogte bent van resultaten van je team(s) en collega’s. Koppel direct en constructief terug als een collega of team goed presteert of iets zou moeten verbeteren. Creëer daarmee een cultuur van voortdurend verbeteren. Klinkt eenvoudig nietwaar? Toch merk ik dat veel organisaties zich afvragen hoe ze een effectieve feedback cultuur kunnen inrichten.

Heb jij of je organisatie hulp nodig bij het creëren van een constructieve feedbackcultuur of het ontwikkelen van competenties? Aarzel niet om contact met me op te nemen. T 06-25180913 of M info@degroeizaak.nl

http://fd.nl/ondernemen/1163448/sap-stopt-met-jaarlijkse-beoordelingscyclus

Artikel kopiëren of onderdelen gebruiken? Dan graag met bronvermelding, dankjewel!

Share